Zoals in elke film van Anderson (Boogie Nights, Magnolia, There Will Be Blood)
schetst hij een vorm van een vader zoon relatie. Hier zijn het de WO II-veteraan
Freddie Quell en de charismatische leider Lancaster Dodd.

Het is 1950 en Freddie Quell houdt zich, op een eiland in de Stille Oceaan waar hij
is gestrand, staande met behulp van zelf gebrouwen alcoholische dranken, maar
hij glijdt toch steeds verder af. Dan ontmoet hij Lancaster Dodd, de leider van
de zelfhulpreligie The Cause. Dodd ontfermt zich over Freddie en zo ontstaat de
afhankelijkheidsrelatie. Dodd noemt Freddie zijn 'proefkonijn en protegé. Freddie, die
wanhopig op zoek is naar de zin van zijn leven en Dodd die zijn “zegenrijke” werk
kan doen, houden elkaar in een greep. Dodd wordt op den duur net zo afhankelijk
van Freddie als omgekeerd.

Van Hoffman, hier in de rol van Dodd zijn we magistraal spel gewend, maar hier
wordt hij de loef afgestoken door Phoenix als Freddie Quell.
Anderson maakte met The Master een film, die wel verwijst naar de Scientology
beweging, maar zijn film gaat veeleer over afhankelijkheid en macht.

 

de 93 bezoekers aan The Master waren zeer verdeeld in hun mening: gemiddeld leverde het
voldoende (3.28) op.
 
3,5
Welkom bij Cinemaarten

- We draaien films altijd op dinsdagavond om 20:00 uur. De Poorterij is geopend vanaf 19:30 uur. 
- De films worden gedraaid met een pauze (tenzij anders aangegeven)
- De kaartverkoop aan de kassa gaat dicht om 19:55 uur. Graag rekening mee houden
- Toegangskaarten kunnen online worden besteld! 

FILMKAARTJE KOPEN 

LOS COLONOS WERD DOOR 50 BEZOEKERS GEWAARDEERD MET EEN 3,47

30 april 2024 

IO CAPITANO

iocapitano poster

De jongemannen Moussa en Seydou willen naar Europa reizen. Hiervoor moeten ze de woestijn in Dakar en de zee trotseren. Naast de gevaren van hun reis, legt het duo ook de menselijke ziel bloot.

leesmeer

FILMKAARTJE KOPEN 

7 mei 2024 

THE ZONE OF INTEREST

zoneofinterest poster

Kampcommandant Rudolf Höss woont met zijn gezin in een mooie, ruime dienstwoning met een grote tuin, die grenst aan de muur van Auschwitz. Zijn vrouw Hedwig voelt zich de koning te rijk. In deze omgeving creëert ze een paradijs voor haar gezin, en dit laat ze zich niet meer afnemen.